2018. augusztus 5., vasárnap

Nyár, strand, gyerekek

Nem ez az első nyarunk gyerekekkel. Logikus, hisz Dominik 4 éves. De igazán hármasban, majd négyesben nem voltunk nyaralni.

Miután Dominik megszületett júliusban, utána nagy családilag (szüleim, öcsém, és mi) elmentünk Mezőkövesdre. De akkor a kicsivel nem voltunk strandon.

Majd, 1 évvel később szintén Mezőkövesdre mentünk a családdal, és azon az éven már elmentünk a strandra.
Dominik nagyon élvezte, már akkor látszott rajta, hogy imádni fogja a vizet.
A nagy medencébe mentünk be vele, ami kicsit hideg volt ugyan, de ez a kicsit nem zavarta. Még az úszógumiból is ki kellett venni, és önfeledten lábtempózott.

A következő éven, hasonló formában nem voltunk nyaralni. Igazából nem emlékszem, miért alakult így. Tény, hogy azon az éven született Máté, de ahogy Dominikkal elmentünk 2 hónaposan, úgy mehettünk volna Mátéval is. De ez az év kimaradt.
Bár anyáék többször is elvitték a közeli, tapolcai strandra Dominikot. Így nem marad ki a pancsolás a nyárból.

A harmadik éven ismét ment a nagy család nyaralni, újra Mezőkövesdre.
Ekkor már Mátét is vittük a medencébe, de ő nem volt annyira lelkes, mint annak idején Dominik. Vagy a víz volt túl hideg, vagy az úszógumi nem tetszett, de nem nagyon akart megmaradni a vízben.

Dominik viszont örült a víznek, de se a mellény, se a karúszó nem jött be neki. Végül kis úszógumi vett neki anya, ami ellen nem volt kifogása.

A nagy medencével szemben van a gyerek pancsoló. Oda vittük át őket. Ez volt az a medence, ami igazán a kedvükre való volt, mindkettőjüknek. Elég sekély volt a víz, úszásra, igazi fürdésre nem nagyon volt benne lehetőség. De volt 2 csúszda, amire még Máté is fel akart mászni.

Mivel Máté nem sokkal a nyaralás előtt kezdett el járni, így annyira imádnivaló volt, ahogy totyogott a medence körül.

Mivel a gyerekek nagyon élvezték a strandot, a nyaralás utolsó napján mi még négyesben elmentünk egyet fürdeni. Ez volt az első olyan alkalom, amikor a kis család együtt volt strandon.

Az egyetlen dolog, ami nem tetszett Mezőkövesden, hogy a szülők nagy többsége a „mélyebb” vízben ült, így elvéve a helyet a gyerekektől. Bár igazán nem is volt helye a szülőknek leülni.

Idén nyáron változtattunk a helyszínen, és Bogácsra mentünk 4 napra, nyaralni a nagy családdal.
Sajnos egyik nap esett az eső, így nem voltunk a strandon, de a többi nap, délelőttől késő délutánig pancsolhattak a gyerekek. Legalábbis Dominik, mert Máté nem volt annyira lelkes.

Az első alkalommal a délelőttöt az apja karjában töltötte, majd elaludt. Délután sírással fűszerezve lehetett ráadni az úszópelust, nehézkesen ment bele a vízbe, de végül meg alig lehetett kiszedni. A többi nap is hasonlóan telt, így keserédes volt a strandolás. Persze Dominik élvezte, ő több medencébe is bement a szüleimmel, tesómmal. De a pancsolót is imádta.

A bogácsi strandon két, kifejezetten gyerekeknek szánt medence van. Az egyik a pancsoló, ami kifejezetten a 6 év alatti gyerekeknek van. A medence lassan mélyül, a szülők nem mehettek a vízbe, csak a medence szélén, vagy a kis szigeten ülhettek.
Viszont itt alig volt játék, csak egy vízköpő teknős, pár vízi alagút.
A másik a gyerekmedence, ahova 4 és 10 év közötti gyerekek mehetnek be, és a szülők csak a szélén ülhetnek. A medence közepén egy nagy gömbcsúszda van.
Ide csak egyszer mentek be, de nem is nagyon tetszett Dominiknak.

Amikor meglett az új autó, el kellett vinni egy hosszabb útra, ezért úgy döntöttünk, elmegyünk strandolni.
Bogácsra esett a választásunk, így most négyesben látogattunk el a fürdőbe.
A kisebb döccenők ellenére nagyon jól telt a nap. Most Máté is együttműködőbb volt, hamarabb be lehetett vinni a vízbe. Ebéd után először Dominik aludt, így Apa elment kicsit Mátéval kettesben fürdeni, majd Máté szunyókált, és Dominikkal pancsolni a mélyebb, melegvízes medencébe.
Még azért bementünk négyesben a pancsolóba, de kb. egy óra múlva indultunk haza, és elég nehéz volt kiszedni őket a vízből.

Nem tudom, hogy idén nyáron megyünk-e még nyaralni négyesben, de az biztos, hogy jövőre gyakrabban fogunk elugrani egy-egy strandra. Sőt, tervezünk külön, kis családi nyaralást a nagy mellé.