2014. június 24., kedd

Mosás, vasalás, fertőtlenítés

Már kevesebb, mint 3 hét van a szülésig, így elérkezett annak is az ideje, hogy a babaholmikat kimossam, és kivasaljam, illetve a kiságyat kicsit kitakarítsam, elsősorban a portól.

Első lépésben előszedtem mindent, amink van, babaruhától kezdve, lepedőn, kifogón, hálózsákon át, egészen az utolsó zokniig. Ezeket szépen átválogattam, sötét(ebb) és világos(abb) kupacra. Az a mennyiség, amiről én azt hittem 2 adagban kimosásra kerül, nos az végül 4 adagban fért bele a mosógépbe.
Mindent 30 fokon mostam, hiszen nem voltak koszosak, csak fel kellett frissíteni őket. A mosáshoz folyékony mosószert használtam, ami, ugyan úgy, ahogy az öblítő is, kifejezetten babaruhák mosására készült.

A kimosott ruhák teljesen beterítették a szárítót:





Mialatt a ruhák száradtak, én szépen kitakarítottam a kiságyat. Langyos, fertőtlenítőszeres vízzel mostam át mindent, persze gumikesztyűben. Kiszedtem a fiókokat, az ágyneműtartót, átmostam a rácsokat. 

Szerencsém volt az időjárással, mert nagyon jó meleg volt, hamar megszáradtak a ruhák. Mindent leszedtem, és átválogattam, először aszerint, hogy kell-e vasalni, majd pedig aszerint, hogy milyen kategóriába tartozik: body, tipegő, lepedő, nadrág, pulóver, póló...


Ezt követte a vasalás. Bevallom töredelmesen, azt hittem sose leszek vele kész, főleg mivel gyakran meg kellett állnom, leülni kicsit, pihenni. Pedig a vasalás nem egy fárasztó munka, csak az állást már nem bírtam úgy, mint gondoltam.
A vasalás közben igyekeztem további rendszert felállítani, mint pl. hosszú ujjú, rövid ujjú, ujjatlan body.... Miután mindennel kész lettem, megtettem az előkészületeket az elpakoláshoz: méret szerint átválogattam a kupacokat. Ezt követte a hajtogatás és a elpakolás. A kedvenc részem a pici zoknik pároztatása, és összetekerése volt. :)

A ruhácskák elrakása közben készítettem egy gyors összesítést, hogy miből mennyi van, esetleg szükségünk van-e még valamire. A válasz egy határozott NEM lett. Mindenféle ruhatípusból van, többféle méretű, és vastagságú, van téli, nyári, rövid, hosszú.

A teljesség igénye nélkül néhány kép a pici ruhatáráról:

Pólók, pulóverek (vékonyak):


Pulóverek (vastagak):


Melegítő szettek:


Zoknik:


Napozók:


Body-k:



Tipegők:


Persze ezeken kívül ott vannak a hálózsákok, a kifogók, a takarók, a textilpelenkák, kis cipők, sapkák, harisnyák, kabátok, téli holmik. De ezek többségét nem vasaltam, és nem is fényképeztem.

A rendszerezéshez hozzá tartozónak gondoltam a polcra helyezett tároló dobozok egységesítését. Ezért csomagoló papírral bevontam három nagyobb kartondobozt, és ebbe pakoltam bele a nagyobb dolgokat.


A csomagoló papír maradékából még egy kisebb dobozt is bevontam, amit a kiságy legfelső fiókjába helyeztem el. 


Ez a fiók lesz a "pelenkázó" fiók. Ebben lesz mindig néhány pelenka, nedves törlőkendő, a popsikenőcs, kezdetben a köldökcsonk ápolásához szükséges dolgok, illetve minden más, ami napi szinten fontos lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése