2014. április 7., hétfő

Második trimeszter

Bár nekem még van egy hetem ebből a trimeszterből, de addig már nem történik remélhetőleg semmi említésre méltó, így szeretném összefoglalni nektek, hogy mi is történt ebben a "három" hónapban.

A korábbi trimesztert összefoglaló bejegyzésem két részből állt, egy hosszú, részletes leírásból, és egy rövid listából. Most a kettő ötvözetét próbálom meg nektek leírni.


Az utolsó esemény az első ultrahang volt, most innen folytatom. Először nézzük a rövidített listát:

2014. január 07 - II. terhesgondozás (13 hét, 5 nap)
2014. január 24 - II. labor (16 hét, 1 nap)
2014. február 4 - III. terhesgondozás (17 hét, 5 nap)
2014. február 6 - II. ultrahang (18 hét)
2014. március 4 - IV. terhesgondozás
2014. március 20 - III. labor (24 hét)
                                - III. ultrahang
2014. április 1 -V. terhesgondozás (25 hét, 5 nap)

Ahogy látjátok, nem volt túl változatos a tennivaló lista, ez egy nyugisabb időszak volt. Azért pár szóval leírom, hogy mikor mi volt, hova merre kellett menni, mit mondtak, csináltak.

A második terhesgondozáson természetesen megnézték az vérvizsgálat eredményét, az ultrahang leletet, annak eredményeit beírták a kiskönyvbe, mértek súlyt, és vérnyomást. Adtak beutalót vérvételre, és a lelkemre kötötték, hogy ezt csak azon a napon kell megcsináltatni. Ez a vérvétel az, ahol az AFP-t is nézik.
A vérvizsgálatot nem részletezem, csak annyit, hogy ennek az eredményét is elküldték a terhesgondozóba, nem kellett érte menni.


A következő tanácsadáson ismét a szokásos, megnézték a leletet, dobálták a számokat, neveket, vérnyomás-, súlymérés. De a lényeg, hogy az AFP-m értéke a normális tartományban volt. Ezt is beírták a kiskönyvbe.
Ezek után mehettünk az ultrahangra. Persze ide kell az előző ultrahangról a papír, és a kiskönyv, mivel abban van benne az AFP érték. Mert azt nem mondtam, hogy a 12 hetes ultrahangon ráírják a leletre, hogy kontroll: 5 hét múlva AFP eredménnyel.
Erre az ultrahangra kifejezetten a Szülészeti Osztályon került sor, és orvos végezte, nem szonográfus. Bár ki tudja, hogy ez mennyire törvényszerű, mert kijött az asszisztens, és megkérdezte, hogy ki jött 24 hetes UH-ra. Én mondtam, hogy nem, 18 hetesre. Elvette a papírt, meg a kiskönyvet, hogy bent legyen. Nem sokáig kellett várni, hívtak is. Az orvos megvizsgált, mondta a méreteket az asszisztensnek, majd a végén megnyugtatott, hogy minden rendben, a pici szépen, rendesen fejlődik.

Majd egy hónappal később ismét tanácsadáson voltam, ahol a szokásos zajlott: súly, vérnyomás, és mint újdonság, a szívhang meghallgatása. Bár ezen utóbbit nem tudom, hogy a félelmeim miatt csinálták, vagy amúgy is kellett, de jó volt hallani azt a zakatolást. :)
Ekkor kaptam megint pár beutalót. Először is az alap laboratóriumi vizsgálatokra, vagyis vizeletre és vérvételre, ezen belül viszont vércsoport vizsgálat és terheléses cukorvizsgálat is volt. 
Valamint a szokásos vizsgálatokon kívül kaptam még un. TORCH vizsgálatra beutalót. ("A TORCH betűszó, a toxoplazma, rubeola, citomegalovírus, herpesz és egyéb (others) szavak kezdőbetűiből áll.") Ez tulajdonképpen egy virológiai vérvizsgálat, melynek során különböző fertőzéseket zárnak ki. Nekem azért adtak ilyen beutalót, mert van egy macskám, és emiatt volt szükséges a vizsgálat. A vérvételt még aznap megcsinálták, nem kellett éhgyomorral menni, és a várt az ÁNTSZ-be küldték, ott vizsgálták ki. Az eredményre pedig min. 2 hetet kell várni.


A terheléses cukorvizsgálat nem naphoz kötött vizsgálat, de 24 hetesen kell elvégezni. Én összekötöttem az ultrahanggal a vérvételt, egy napon elintéztem mind a kettőt.
Annak, aki még nem volt ilyen vizsgálaton, leírom, hogy nekem hogyan zajlott. Én már régebben is voltam ilyenen, és akkor is ugyanígy zajlott, szóval Miskolcon, az SZTK-ban ez lehet a bevett eljárás.
Éhgyomorra kell menni, és először leveszik a vért, majd ezt követően megitatnak egy szörnyű löttyöt, ami víz és glükóz keveréke, ez egy tömény cukoroldat. Ezután nem lehet semmit enni vagy inni. Majd 2 órával később, soron kívül ismét egy vérvétel következik. (Miskolcon ez a Szűrőközpontban zajlik)


A 24. heti ultrahang a szokásos volt. Megmérték a fejét, a hasát, a lábát. A szonográfus pedig megnyugtatott, hogy még mindig fiú. :)

Az trimeszter utolsó tanácsadása is hasonlóan zajlott, mint az eddigiek: mérések, leletek átnézése, és ismét szívhang. Ekkor csak egy vizelet vizsgálatra kaptam beutalót. A következő tanácsadásra pedig hónap végén kell mennem, de az már a következő trimeszterhez fog tartozni. :)

Utolsó gondolatként leírok nektek egy szösszenetet a tanácsadásról:
Bár nem szeretem a súlyom hangoztatni, de ekkor kicsit meglepődtem. Itthon nem igazán állok mérlegre, így nem tudtam, hogy haladok a gyarapodásban. Csak a tanácsadás előtt néztem meg, hogy egy hónapja 75 kg voltam. Amikor pedig ráálltam a mérlegre bent, akkor 78 kg-t mutatott, ami igazán sokkolt. "Úristen, 3 kg-t híztam egy hónap alatt." Ez volt az egyetlen gondolatom. Bár a védőnő mondta, hogy ez jó, én nem igazán értettem vele egyet. 
Viszont hazafelé menet, ahogy kezdtem magamhoz térni a sokkból, rájöttem valamire. Az első tanácsadás alkalmával, december elején én 74 kg voltam, tehát 4 hónap alatt összesen csak 4 kg-t híztam, ami máris barátságosabb megközelítés, mint az egy hónap alatt 3-at. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése