2014. február 18., kedd

Tünetek

Így, lassan 19 hét várandósság után azt hiszem, hogy hiteles képet tudok adni a terhességi tünetekről, pontosabban az enyémekről. Ehhez kapcsolódóan pedig leírom nektek, hogy én hogyan küzdök ezek ellen. Ötleteket, tanácsokat, praktikákat tőletek is várok. :)

Először is leszögezem, a szenvedő kismamák utálni fognak. Nem igazán produkáltam a hagyományos terhességi tüneteket, mint például a reggeli rosszullét. Eddig kifejezetten jól éreztem, és érzem magam. A védőnő meg is kérdezte, hogy biztos-e, hogy terhes vagyok. :) Ezen néha én is elgondolkodom. 
Azért persze apróbb tüneteim voltak/vannak:

Hányinger
     Az eddigi időben talán háromszor, vagy négyszer volt erősebb hányingerem. Minden esetben a citromos víz segített. A kekszet is próbáltam, bár az nálam nem vált be, nem csökkentette az ingert. 
Kocsi hátsó ülésén ülve fordult még velem elő rosszullét. Egyszerű a megoldás, előre kell ülni. De egy mély levegővétel is segít.




Fejfájás
     Ez a halálom, ez gyakran előfordul nálam. Mivel a terhesség előtt is fejfájós, migrénes voltam, így ez se könnyítette meg a jelenlegi helyzetem. Ha változik az idő, a hőmérséklet, front jön, ezek mind fejfájást okoznak nekem. Mivel gyógyszer csak nagyon indokolt esetben lehet szedni, így a hideg vizes borogatást alkalmazom. El nem mulasztja a fájdalmat, de tompítja, és van, amikor ez elég. A friss levegő, vagy egy kis mozgás, séta is jót tesz néha.




Székrekedés
    Nem a legvidámabb téma, de sajnos ez van. A hormonok miatt lelassul az emésztőrendszerem, ebből adódóan nehezebben és lassabban jut a végére. Nekem az Activia vált be, de a régi jól bevált módszereket is szoktam alkalmazni: paradicsom tejjel, szilvalekvár, gyümölcsök.  

Görcs
          Nekem a bal combom hátsó része szokott görcsölni, legtöbbször akkor, ha háton fekszem, vagy ülve kinyújtom a lábam, esetleg felrakom valamire. Ez alapvetően könnyen kiküszöbölhető: nem szabad hanyatt feküdni. Jó persze, de nem lehet csak oldalt feküdni, hisz hason már nem igazán megy. A legrosszabb esetben nem tudtam megmozdítani a lában, a kezemmel kellett segítenem, mintha el lenne zsibbadva. Szörnyű érzés volt. Alapvetően elviselném én ezt, csak bárhogy is nézzük, hanyatt fekve fogok szülni.
A probléma megoldására plusz Magne B6-ot veszek be. Még a borogatást, vagy a hideg-meleg vizes váltózuhanyt nem próbáltam, de szerintem az is sorra fog kerülni.


Persze, nekem is érzékeny a mellem, fáradékonynak érzem magam, hamarabb elfáradok olyan munkákban, amiben korábban nem igazán. Zsolti olykor legnagyobb örömére, olykor pedig bánatára ingadozik a libidóm is, ahogy a hangulatom is gyakran. Többször vagyok ingerült, mint régebben, nehezebben tudok komoly dolgokról beszélni sírás nélkül. De ezekre nincs ötletem.


Várok minden segítséget, ötletet, trükköt. Én is keresem a hatékony megoldásokat a fenti problémákra.

2 megjegyzés:

  1. Kaptam pár tippet ismerősöktől. Hátha nektek is segít:

    Laura Benyó
    Szia! Én a hányigerre egy-egy korty jeghideg Coca-colat ittam. De a házi orvosom ajánlására homeopátiás bogyókat is szedtem. A hányingeren többé-kevésbé segített, az erős fejfájásra pedig kifejezetten jók voltak, mert nekem nem volt elég a borogatás.

    Nóra Murvai
    Szia! A magneziumot rendszeresen szedd, ezzel megelozheted a gorcsoket es a hangulatingadozas sem lesz akkora. Nekem a dokim írt föl magneziumot, sokkal olcsóbb es nagyobb dozisu, mint a vény nélkül kaphatóak. Kérd meg!

    VálaszTörlés
  2. Még egy kis tipp:


    Szűcsné Miklósi Petra
    Szia! Nekem sokat volt hányingerem 6 hónapos terhes voltam mikor elmúlt.Én a gyömbéres Kinleyt ittam és segített.

    Orosz Andrea
    A magnézium, amit Nóri írt: Magnesium citrici Fono VII. 10 x-es kiszerelés Így tényleg nagyon olcsó, 36. hétig szedd rendszeresen, majd utána fokozatosan csökkentsd.

    VálaszTörlés