2017. szeptember 2., szombat

Szobatisztaság

Mivel nyáron Dominik 3 éves lett, kezdődik az ovi, így a szobatisztaság is sürgető probléma lett.

A témája, ugyan többször előkerült, de sose elég eredményesen, vagy hatékonyan.


Már tavaly, amikor 2 éves lett, megtettük a kezdeti lépéseket, vettünk bilit, majd később WC szűkítőt is. De akkor nem volt megfelelő az idő, hisz terhes voltam,megérkezett Máté, akit pelusoztam, így nem erőltettük a témát.

Ahogy telt az idő, Dominik is egyre okosabb, értelmesebb lett. Minden fürdés előtt belepisilt a bilibe, kizavart a helyiségből, ha éppen kakált. De nem szólt utána. Szerintem egész nap el ücsörgött volna abban a pelusban.

Viszont ahogy jobb lett az idő, és fixálódott a meleg, tökéletesek lettek a körülmények. Vagyis csak azt hittem. Lehűlt az idő, összetorlódtak a teendőim, nem volt annyi türelmem, figyelmem a gyerek felé, mint arra ebben a helyzetben szükség lett volna.
Kb. 1,5 hónapig csak ímmel-ámmal foglalkoztunk a témával.
Hol kisgatyát adtam a gyerekre. De a harmadik vizes gatya, és felmosás után pelust adtam rá.
Hol hagytam csupaszon szaladgálni és háromszor is fel kellett mosni. Ilyenkor elmondtam, hogy nincs semmi gond, hogy minden rendben, de legközelebb menjünk a bilihez.

Napközben sokszor rá is kérdeztem, hogy hova pisilünk. Ekkor a válasz az volt, hogy a bilibe. A bili pedig a fürdőszobában van. Ilyenkor el is mentünk megnézni. Néha ráült, de nem mindig pisilt be.

Igazából nem sok sikerélményünk volt. De nem adtam fel.

Persze egyszer-kétszer úgy éreztem, hogy na most, most lett meg a nagy áttörés, de nem, tévedtem. Ilyenkor takaríthattam fel a pisit innen is, meg onnan is.
Viszont utána kezdtem elkeseredni. Egyre közelebb volt az ovikezdés, egyre kevesebb az eredmény. Vagyis nem, inkább csak felemás az eredmény.

Dominik itthon csupaszon van, és gyakran kérdezgetem, hogy kell-e pisilni. Magától nem szól, se akkor, ha kell pisilni, se azután, hogy pisilt, mindegy, hogy a bilibe, vagy a földre. 
Bár, ha kakált, akkor legtöbbször a földre. Ilyenkor szokott szólni, hogy "van egy kis problémánk".

Ha kisgatyában van Dominik, akkor gyakran van baleset. Pont azért, mert nem szól.
De alvásnál sokáig nem pisil, van úgy, hogy 1-1 napközbeni, vagy éjszakai alvás után száraz a pelus. De ébredés után szinte rögtön belepisil.

Augusztus közepén elmentünk nyaralni, strandolni. Napközben a szálláson, fél csupaszon, vagy kis gatyában szaladgált, és mivel sokan voltunk körülötte, gyakran kérdezgettük, kell-e pisilni. Sokszor vittük a bilihez. A strandon, és éjszaka pelus volt rajta, így nem nevezném eredményesnek ezt az egy hetet sem.

A szülői értekezleten (augusztus 25-én) megemlítettem, hogy nekünk még ilyen gondunk van. Azt mondták, hogy lehet bevinni pelust, és ha úgy alakul, kicserélik ott. De gyakran viszik őket pisilni, így biztos nem lesz gond.

A szülői utáni héten Dominiknál már egyszer sem volt baleset, mindig a bilibe pisilt, és kakált. Az ovit megelőző hétvégén már kisgatyát adtam Dominikra, de még nem tudta lehúzni, így abban ült rá a bilire. 

Ebben a helyzetben fogunk nekivágni szeptember 5-én, kedden az ovinak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése